Carbon epoxy fuel tank

Hi to all,

I prepare to build two fuel tanks about 310lt each (1,5 * 1,0 0,2m).
Now are made from aluminium and their weight is about 120kgr.
Because the boat is high performance i decide to build the same from carbon,epoxy.

The first thought is :

Two layers carbon 160units and after two layers kevlar. Of course i use epoxy resin.

Please your opinion about this issues :

  1. Epoxy or vinyl resin ?
  2. Carbon or kevlar ?
  3. How many layers of that will be ok ?

Regards

George

You need to find the right resin for use with fuel?

All the epoxy resins fits in this situation i think.
Also i find SP resin.

How many layers of carbon can i use ?
Inside of the tank is better to use kevlar ?

Regards

George

I wouldn’t submerge a regular epoxy in any fuel for an extended time. Seal the insides with a phenol novolac epoxy to be safe.

It’s for diesel not gasoline

Résine composite :
Les résines sont classées selon deux catégories : thermodurcissables (TD) ou thermoplastiques (TP).
Leur utilisation chez solutions-composites sert à:
Maintenir la disposition géométrique des fibres
Transférer les sollicitations mécaniques
Apporter au composite ses caractéristiques chimiques et thermiques.
Chez solutions composites Ces produits sont présents dans beaucoup de domaines, qu’il s’agisse :

• Des objets de loisirs et sportifs (motos, kayaks, rollers, snowboards, kytesurf, buggies, autos, planches à voile, cerfs-volants, etc…
• De la carrosserie automobile classique,
• Du moulage, des applications du bâtiment,
• Du théâtre et du cinéma,
• Du modélisme,
• De l’aéronautique,
• De la muséographie et de l’archéologie
• De la fonderie d’art,
• De la sculpture… La liste n’est pas exhaustive !